Inici del Contingut

Profesorado

Els continguts dels diferents mòduls i les seves matèries són impartits per professors universitaris i professionals de reconegut prestigi de les àrees de conservació, difusió i gestió del patrimoni històric-artístic en sessions amb marcada orientació pràctica i participativa. Les activitats pràctiques són dirigides per professionals del Centre d'Art d'Època Moderna (CAEM) de la UdL i del Centre de Restauració de Béns Mobles de la Generalitat de Catalunya (CRBMC).

La llista de professors i professionals que ens confirmen la seva participació es variable i s'actualitza de forma constant. 

 

 

Joan Aliaga

Professor d'Història de l'Art de la UPV especialitzat en Art Gòtic, compartirà la seva experiència pràctica en la concepció i muntatge d'exposicions.

 

Jose Manuel Alonso

Professor d'Administració d'Empreses i Gestió Econòmica de la UdL, aporta la seva experiència en la formació i assessorament d'emprenedors i fa possible, al costat d'altres col·legues, la vinculació del màster amb la Càtedra Santander d'Emprenedoria Universitària UdL.

 

Carme Alós

Directora del Museu de la Noguera.

 

Maria Antonia Argelich

Doctora en Història de l'Art i investigadora del CAEM, contribueix a la conceptualització de metodologies d'estudi de l'obra d'art i de la comunicació d'aquests estudis.

 

Gemma Avinyó

Investigadora del CAEM especialitzada en col·leccionisme a Catalunya, participa en les sessions sobre el mercat de l'art contemporani.

 

Carme Bergés

Directora del Museu Comarcal de Cervera.

 

Laura Bergés

Doctora en Ciències de la Comunicació premiada en investigació sobre Comunicació de Masses. Aportarà el seu coneixement sobre polítiques de comunicació, i gestió de mitjans al panorama artístic i patrimonial.

 

Carmen Berlabé

Doctora en Història de l'Art i en Ciències Jurídiques i Polítiques, el curs aprofitarà la seva informada opinió de l'entramat jurídic subjacent al litigi entre el Bisbat de Lleida i el de Barbastre-Montsó per la propietat d'obres artístiques.

 

Jose Ignacio Calvo

Cap de la Secció de Restauració de Béns Mobles de la Diputació Provincial de Saragossa és un exemple de vinculació del coneixement erudit de la pintura aragonesa i el servei públic de Conservació.

 

Lluís Casaña

Doctor en Història de l'Art per la UIC, especialitzat en la gestió del Patrimoni Cultural de l'Església.

 

José Castillo

Professor de la Universitat de Granada compromès amb la defensa ciutadana del Patrimoni Cultural i amb el reconeixement professional de la Història de l'Art.

 

Jaume Codina

Professor d'Economia a la UdL amb experiència en l'àrea de màrqueting cultural.

 

Ximo Company

Catedràtic en Història de l'Art de la UdL, antic director del Museu de Belles Arts de València, i actual director del Grup de Recerca Consolidat de la Generalitat de Catalunya Art i Cultura d'Època Moderna ACEM i del Centre d'Art d'Època Moderna CAEM , promou la idea d'una participació activa i directa dels historiadors de l'art en totes les tasques vinculades a la cultura. Ha impulsat la creació, direcció i promoció d'aquest Màster.

 

Eduard Cristobal

Professor d'Administració d'Empreses a la UdL, guia iniciatives empresarials possibilitant la concreció de projectes a través de la Càtedra Santander d'Emprenedoria Universitària UdL.

 

Ana Diéguez

Doctora en Història de l'Art per la USC especialitzada en pintura flamenca. Forma part de l'equip d'investigació de l'Institut Moll.

 

Laura Egido

Llicenciada en Història de l'Art, Màster en Conservació-Restauració i Perit Taxador d'Obres d'Art. S'encarrega d'analitzar el mercat artístic a nivell nacional i internacional.

 

Begoña Fernández

Professora d'Història de l'Art de la USC i col·laboradora de la Direcció Xeral de Patrimoni Cultural de la Xunta de Galícia, comparteix els seus coneixements sobre protecció, difusió i gestió de béns patrimonials.

 

Maria de los Ángeles Fernández

A partir de la seva experiència docent i investigadora a la UPO, demostra les possibilitats de la museografia digital i la web 2.0 en la difusió patrimonial.

 

Francesc Fite

Doctor en Història de l'Art especialista en Art Medieval de la UdL, ofereix les claus per a la catalogació de peces d'aquest període, i més especialment d'obres escultòriques de període romànic.

 

Andrew Fletcher

Director de Subhastes del Departament de Pintura Antiga de Sotheby's i responsable de la relació d'aquest departament amb Espanya com a font de producció artística.

 

Dani Font

Impulsor de "Catalonia Sacra", projecte de dinamització turística del patrimoni cultural de l'Església, aporta la seva experiència pràctica en projectes renovadors de gran envergadura.

 

Borja Franco

Professor de la UV, és especialista en qüestions de sociologia i antropologia de la imatge a través de les quals realitza una anàlisi del patrimoni cultural i el mercat artístic.

 

Carmen Garrido

La seva experiència com a Cap de Gabinet de Documentació Tècnica del Museu del Prado l'ha convertit en una de les majors autoritats en la interpretació de resultats radiogràfics i reflectográficos d'obres pictòriques. A més és una experta mundial en El Greco, Velázquez i Goya.

 

Josep Giralt

Director del Museu de Lleida: diocesà i comarcal, vinculat a la museologia, la història i l'arqueologia medieval durant els últims trenta anys, ha estat director d'Activitats culturals de l'Institut Europeu de la Mediterrània, dedicant-se a l'acció cultural internacional i és vicepresident del comitè executiu d'ICOM-Espanya.

 

Esther Gual

Responsable de l'especialitat de conservació-restauració d'art contemporani en el CRBMC, així com de l'àrea d'exàmens amb RX.

 

Mercè Gual

Conservadora-restauradora al MNACTEC, especialista en conservació i restauració en patrimoni industrial.

 

Guerola Vicente Guerola

Professor i investigador i un dels màxims responsables de l'Institut de Restauració del Patrimoni de la UPV, impulsor de l'adaptació de la Tomografia Axial Computeritzada (TAC) a l'expertització d'obres d'art.

 

Mónica Guitart

Restauradora-conservadora del CRBMC, especialitzada en procediments pictòrics.

 

Elisa Hernando Calero

Llicenciada en Empresarials i Història de l'Art, va treballar al Bank of New York, al Citibank i com a directora de dues galeries d'art. És fundadora d'Art Global, consultoria d'art especialitzada en assessorar i gestionar col·leccions d'art i projectes de gestió cultural.

 

Miquel Àngel Herrero

És Màster en Producció Artística i en Restauració i Conservació de Béns Culturals. S'ha especialitzat en reproduir les tècniques artístiques dels grans mestres del passat a la manera dels més mítics falsificadors d'art.

 

Antoni Jove

Llicenciat en Història de l'Art amb postgrau en Teoria i crítica de l'art contemporani, és coordinador d'exposicions al Centre d'Art la Panera on realitza sessions formatives sobre art contemporani i assessora els professors de secundària.

 

Carlo Lalli

Format en Ciències Biològiques per la Universitat de Florència, la seva docència i investigació en el prestigiós Institut del Opificio delle Pietre Dure de Florència i a l'Institut d'Art i Restauració Palazzo Spinelli s'han dirigit a l'ús de l'alta tecnologia en la conservació del patrimoni artístic i cultural.

 

Juan Carlos Lozano

Professor d'Història de l'Art a la UZ, aportarà a aquest curs els seus coneixements sobre catalogació d'obra gràfica, i la seva experiència en gestió expositiva i museística.

 

Sandro Machetti

Professor de la UdL especialista en Història del Cinema i Audiovisuals, en precinema i cinema dels orígens, aporta a aquest màster la preocupació per la recuperació i tractament del patrimoni audiovisual.

 

Rosa Martínez

Restauradora de l'especialitat tèxtil del CRBMC.

 

Joan Minguet

Doctor en Història de l'Art, treballa com a investigador, comissari i crític d'art. Actualment és President de l'Associació Catalana de Crítics d'Art.

 

Glòria Molina

Doctora en Física Aplicada i Computacional per la UPC i Doctora en Història de l'Art i musicologia per la UAB. Realitza la seva tasca com a investigadora en el Grup de Caracterització de Materials de la UPC, especialitzada en materials antics, metaestables i nanoestructurats.

 

Cristina Mongay

Investigadora del CAEM, especialitzada en les reproduccions d'obres pictòriques realitzades en l'àmbit de l'Acadèmia.

 

Juan Manuel Monterroso

Professor d'Història de l'Art a la USC, una de les seves línies persistents de treball ha estat la conservació, gestió i protecció del patrimoni artístic.

 

Jesús Navarro

Director del Museu d'Art Jaume Morera

 

Carmen Morte

Catedràtica en Història de l'Art de la UZ, la seva experiència com a comissària en diverses exposicions, així com en la direcció i assessoria de diverses restauracions, la converteixen en una experta en Renaixement amb molt a dir sobre la pràctica professional.

 

Meritxell Niñá

Doctora en Història de l'Art i investigadora del CAEM, especialista en iconografia medieval.

 

Isabel i Beatriz Niño

Advocades i sòcies fundadores de NIAL Art Law, prestigiós despatx especialitzat en el Mercat de l'Art a nivell nacional i internacional.

 

Jorge Nieto

Doctor en Comunicació Audiovisual i coordinador del Grau de Comunicació i Periodisme Audiovisual de la UdL, s'ocupa dels aspectes de comunicació i difusió del patrimoni.

 

Francisco Ollero

Doctor en Història de l'Art per la US, la seva comprensió de la relació entre art, urbanisme i festivitats en la configuració del Patrimoni Històric faciliten la seva col·laboració en diversos aspectes d'aquest màster.

 

Mireia Oromí

La seva recerca postdoctoral en l'àrea de química s'ha centrat en la tècnica d'anàlisi d'Espectrometria làser RAMAN, desenvolupant al costat del CAEM de la UdL un dels més complets protocols d'anàlisi de pigments i preparacions pictòriques, en contínua expansió.

 

Jordi Padró

Gestor cultural amb experiència en l'àmbit del patrimoni públic i privat, és fundador i director de STOA, empresa creadora de projectes per al desenvolupament cultural.

 

Josep Paret

Responsable de l'especialitat de conservació-restauració de fusta policromada del CRBMC.

 

Isidre Puig

Coordinador del CAEM (Centre d'Art d'Època Moderna) amb especial domini de l'anàlisi reflectogràfica i en general de les anàlisis cientificotècnics d'obres pictòriques.

 

Núria Ramon

Doctora en Història de l'Art per la UV, compartirà en aquest Màster la seva experiència pràctica davant de la gestió i muntatge d'exposicions.

 

Ivan Rega

Doctor en Història de l'Art per la USC, participa en l'activitat investigadora del CAEM (Centre d'Art d'Època Moderna) i entre els seus molts aportacions a aquest curs de màster cal destacar les claus per a la catalogació de peces de la retaulística barroca.

 

Ramon Saladrigues

Doctor en Economia per la UB i Coordinador d'Economia de la UdL, és director de la Càtedra Santander d'Emprenedoria Universitària UdL, suport amb el què podran comptar els participants d'aquest Màster.

 

Maite Toneu

Responsable de l'especialitat de conservació-restauració de pintura sobre tela del CRBMC.

 

Josep Tort

Director del consorci del Turó de la Seu Vella, aquest Historiador de l'Art explicarà com es gestiona el major monument de la ciutat i en què consisteix treballar per la seva proposta davant la UNESCO com a Patrimoni de la Humanitat.

 

Jordi Tresserras

Doctor en Geografia i Història per la UB, i professor a universitats de diversos continents, és consultor internacional per a projectes de turisme cultural i ha realitzat projectes en diversos països americans i a la Xina.

 

Ana Vallès Blasco

Directora de la Fundació Sorigué i responsable de la seva col·lecció d'art contemporani, reconeguda amb el premi "Art i Mecenatge" 2015 per la Fundació La Caixa. Impulsora de l'innovador projecte PLANTA, seleccionat per Rem Koolhaas per a la Biennale de Venècia de 2014.

 

Antonio Maria Villasante

Doctor en Enginyeria Forestal, la seva tasca enfront de la Xiloteca Joan Bergós de la UdL i la seva investigació sobre l'anatomia microscòpica de la fusta el converteixen en expert en l'identificació de suports d'obres pictòriques i escultòriques.

 

Joan Yeguas

Doctor en Història de l'Art, conservador de béns culturals a l'Àrea de Renaixement i Barroc al MNAC, s'ha especialitzat en l'escultura dels territoris de l'antiga Corona d'Aragó.